utorok 3. februára 2015

SEO TECHNIKY

Vytvorením dobrej webovej šablóny to začína, ale to nie je koniec práce. Potom príde na rad vytváranie správnej štruktúry webu. Začneme pekne od hlavičky. Je vhodné premyslieť si čo všetko idete na webe používať a podľa toho zvoliť doctype dtd. Každý z doctype je vhodný pre základy a potom sa už len rozširujú základy pre možnosti a tým sa mení aj typ doctype. Samozrejme podľa použitého doctype dtd platí aj použitá sémantika uzatvárania tágov.

hlavička pre html5:
<!DOCTYPE html>
<html lang="sk" dir="ltr">
<head>

pre xhtml

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML Basic 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml-basic/xhtml-basic11.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="sk">
<head>

Čas načítania webu by nemal byť ani na Kanadský Vencouver prílš dlhý. Už "3 s" je veľké zdržanie.


pre xhtml posielané Mime type text/html

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="sk" lang="sk">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />

a nasledujú:

meta title: Text do maximálnej veľkosti 60 znakov. Ale pozor čím kratší tým výstižnejší a treba rátať aj z tým že roboty doplnia k title aj text v H1.
description: Text do maximálnej veľkosti 145 znakov. V skutočnosti v predpisoch je do 160 znakov ja však uprednostňujem techniku: "nech boot doplní to o čo má väčší priestor".
keywords: Ide o techniku najlepších kľúčových slov z nadpisov H1, H2, H3, H4 atď., textov, aleternatívnych textov v rozmedzí 2% až 4% relevantnosti. Kľčových slov by malo byť niekoľko no nie veľa, približne okolo 70 - 80 znakov. Kľúčové slová zapisujte: nasledovne,bez,medzerníka,všetko malými písmenami,bez použita /koniec tágu. Bez medzerníka preto lebo takouto technikou sa dá ušetriť priestor na jedno kratšie kľúčové slovo. Nepoužívajte v časti meta znaky &, @, €, *, rôzne okrasy ako #. Všetky tieto znaky sú v časti meta nepovolené znaky a patria medzi nevalídne.

Nasledujú a na poradí nezáleží ale na obsahu meta záleží:

<meta name="robots" content="all, follow" />
<meta name="google-site-verification" content="xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx" />
<meta name="y_key" content="xxxxxxxxxxx">
<meta name='yandex-verification' content="xxxxxxxxxxxxxx" />
<meta name="msvalidate.01" content="xxxxxxxxxxxxx" />
<meta name="alexaVerifyID" content="xxxxxxxxxxxxx" />
<meta name="googlebot" content="index,follow,snippet,archive" />
<meta name="revisit-after" content="7 days" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="lepšie je použiť plnú adresu/style.css" media="screen" />
<link rel="icon" href="adresa moze byť aj cez cdn poskytovatela.net/img/favicon.ico" type="image/x-icon" />
</head>
<body>

Kupríkaldu ak nemáte zaregistrovanú obchodnú značku a názov tak do meta nemôžete dať <meta name="copyright" content="(c) ROK a FIRMA" /> to môžete umiestniť do footra webu.
Vo footri by mal byť tiež text na privacy policy aby web splnil normy EU. Ak ho umiestnite inde tak nesplníte normu. V menu ani v texte ako odkaz nie je platný a nesplníte účel celosvetových noriem.

Nachádzame sa za body a ideme tvoriť štruktúru. To znamená poradie H nadpisov od H1 (to je zvyčajne kratučký názov webu alebo ak chcete tak aj doména), H2 a H3 sú zvyčajne nadpisy pre články. H4, H5, H6 sú možnosti pre nadpis v štruktúrach div či kontaktných dotazníkov. Všade je povinnosť dodoržať poradie od H1. Nasledujúce H2, H3, H5, H4 môžete pomiešať ale dodržať je treba H1 a H2 poradie. H nadpisy sú totiž náhradnými title a preto s nadpismi treba narábať rozumne. Nadpisy H by mali byť do veľkosti 50 znakov.

<h1><a href="/">Dobré SEO techniky</a></h1> a nemal by vyzerať takto: <a href="/"><h1>Dobré SEO techniky</a></h1>

Texty nie vždy musia byť uzavreté do koncového "p" pri každom riadku. Existujú techniky (povolené) ktoré dovoľujú dať na koniec žiadaného textu "br /" a tým vytvoriť nový odstavec a po napísaní a dokončení nasledujúceho textu uzavrie celý blok do koncového "/p". Ak chcete dobré výsledky pre SEO ste povinný na každom indexe vytvoriť minimálne 550 slov a v nich sa má primerane vyskytovať kľúčové slovo. Dávajte dôraz na slovenčinu a slovenský jazyk aby bol za každých okolností ako keby bol vytvorený vo word.doc dokumente. Čiže gramaticky ako to vyžaduje slovenčina. Dávajte dôraz na mäkčene, dĺžne a snažte sa tvoriť odstavce ako pri slohovej práci. Nepoužívajte dvakrát po sebe medzerník, v slovenčine nepoužívajte cudzie tvary a ak už áno tak ich aspoň zatvorte do zátvorky. To samé platí pre znaky (", &, * atď.) ktoré slovenčina nepozná ako gramaticky správne používané. Index nemá mať viac ako 80 KB v zdroji pre web a pre mobil je optimálne do 8 KB ak teda rátame aj s obrázkami tak rozhodne menej a urobíme rozumný kompromis. Obrázky sa pokúsime pre mobily obmedziť na minimum.

Keď tvoríte definície tak si nevymýšľajte novotvary a pozrite si do lexikónu pre daný pokyn aký je #a href="http://www.w3schools.com/tags/default.asp">tvar valídnych definícií#/a>. Je to naj riešenie ako keď má robot skúmať čo ste to tam zapísal za nezmysel.

Sme pri footri. Footer by mal obsahovať copyrigt, vek od nadobudnutia domény, náhradné menu ak máte texty pridlhé aby nemusel návštevník rolovať kolieskom myšky na začiatok webu k prvému menu.

Teraz čo by ste nemali robiť v zdrojovom kóde:

Rozhodne píšte zdrojový kód od okraja šablóny bez vynechaných prázdnych znakov na začiatku aj na konci zápisu. Volá sa to "free spacing" čiže vynechávanie prázdnych znakov. Síce to robotom neprekáža a vedia spracovať volný priestor, no zato sú to dáta v KB navyše a to sa všetko počíta ak máte dobrú vôľu a chuť byť dôsledný a robiť to trebárs takto ako to mám ja na svojom súkromnom webe. Takto vytvorený zdroj sa už počíta ako mimifikovaný zdrojový kód. Zdrojový kód na stránke si môžete pozrieť príkazom view-source:worldwideweb.platnaadresa.sk/ alebo tlačidlom pravej myšky "Zobraziť zdrojový kód stránky". Alebo CTRL + u a zobrazí sa vám zdrojový kód webu.

Ak ste toto vytvorili správne nasleduje úporná práca niekoho kto ten váš web dostane do SERP indexujúcich prehľadávačov. V serp-e sa dá dostať na pozíciu už po niekoľkých hodinách pokiaľ osoba má znalosti ako sa toto dá dosiahnúť. To nie je jednoduché ale je to možné. Techniky pre SEO optimalizáciu webu sú náročným a dlhým štúdiom crawlingu, indexácie, znalostí štruktúr html, znalostí nastavovania hodnôt v htaccess procesoch. Ak by ste potrebovali, samozrejme môžem poskytnúť svoje vedomosti pre vás a vaše potreby. Zadarmo však takúto službu neposkytujem a je to vecou osobnej dohody.

Ak potrebujete rozobrať problém alebo čokoľvek okolo webu tak píšte komentáre s url adresou webu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára