utorok 3. februára 2015

SÉMANTIKA WEBU

Ako nadpis napovedá budeme sa zaoberať jazykom, teda termínom ako dobre napíšeme web textovo. Čomu je vhodné v slovenčine a čo nie. Veľa krát som sa stretol na weboch s fatálnymi chybami v gramatike a výrazoch. Teda lepšie bude písať čomu je vhodné sa vyvarovať a vyhnúť.

Varovný prst dvíham nad novotvarmi! Ak chcete napísať do slovenských textov napríklad "good morning priatelia" napíšte radšej "dobré ráno priatelia". Vyhnite sa akýmkoľvek cudzím výrazom ktoré sú nespisovné v jazyku. To platí aj pre slengové výrazy či nárečia. Na záver sa dozviete prečo!

Ak píšete dávajte dôraz na medzerník aby ste ho nepoužili dva razy medzi dvomi slovami. To isté platí pre ukončenie vety, nepoužite medzerník bodka ale bodka za vetou. To je správna sémantika.

Rýchlosť webu súvisí s tým ako dobre napíšete všetky atribúty tágov, obrázkov, keší v htaccess súbore a iné.


Nepoužívajte v texte zanky ako je (&, { a podobné) radšej ich zatvorte do zátvorky ak ich musíte použiť. Snažte sa v texte vyhnúť všetkému čo je pôvodom neslovenské!

Tvorte texty v odstavcoch a s patričnými nadpismi. Relevantný text pre prehľadávacie roboty na kľúčové slová sa meria do 550 slov, takže potiaľto by ste mali vyjadriť všetko nutné a hlavné. Html text vhodný aj pre mobilne zariadenia a tablety sa vyjadruje veľkosťou do 10 kb a je pre ne optimálny. Čiže je optimálny aj pre stolné počítače. Ak je toho veľa radšej text rozdeľte a len v najnutnejšom prípade ho nechajte v celosti.

Tajomstvo sémantiky

Ako som na začiatku napísal, prezradím prečo je sémantika taká dôležitá!

Vtip a princíp je v tom, aby google a microsoft translátory vedeli jednoducho preložiť vaše texty aj do iných jazykov a nemuseli pri preklade "hľadať synonymá" pre rozklad prekladaného textu.

Druhý vtip je v tom že keď vytvoríte nový web, tak príde váš web navštíviť crawler (to je živá osoba nie stroj) a ten nastaví pre vaše webové stránky softvér. Pridelí vašej doméne robota s IP adresou a to len pre vaše stránky. Tento softvér meria všetky princípy a hodnoty toho čo na internet ponúkate. Meria chyby v zdrojovom kóde, rýchlosť načítavania, počet nadpisov, počet textu, počet pravopisných chýb a množstvo vám neznámych termínov. Potom z toho testu vyjde ekvivalent a podľa toho bude váš web zobrazovaný vo vyhľadávaní na nejakej pozícii. Ak máte web kde pravidelne pridávate text, tak sa sem tam vráti a môže prehodnotiť nastavenia, to sa deje sporadicky a nie je to pravidelne. Pri vyžšej návštevnosti aj dva razy za jeden rok.

Takže vždy uvažujte aký obsah webstránky zvolíte.

Ak potrebujete rozobrať problém alebo čokoľvek okolo webu tak píšte komentáre s url adresou webu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára